tiistai 31. tammikuuta 2017

the first one

Moikka kaikille! Tässä se nyt on, pitkään mietitty ja jahkailtu ensimmäinen postaus. Aika paljon itsensä tsemppaamista ja haippaamista siihen tarvittiin, mutta vihdoin uskalsin avata tän sivun ja laittaa tuulemaan. Mä oon Säde, asun Tampereella ja rakastan vaatteita ja erilaisten trendien kokeilua ja siitä juontaakin juurensa blogin nimi. Tervetuloa mun maailmaani!

Oon kirjoittanut erilaisia blogeja aikaisemminkin, silloin kun se ei vielä ollut niin monen lahjakkaan ihmisen ammatti, eikä sen puoleen Suomessa "cool". Bloggaajat olivat vähän niin kuin pieni porukka nörttejä, jotka viettivät tunteja tietokoneillaan editoimassa kuvia, kommentoivat aktiivisesti toistensa blogeihin ja joita ei vielä silloin ymmärretty niin hyvin kuin nykyään. Nyt ollaankin jo siirtymässä vlogien maailmaan ja toisinaan blogien kommenttikentät loistaa tyhjyyttään. Se olikin yksi suurimmista peloistani blogin aloittamisessa – lukisko tätä kukaan?

Haluan kuitenkin kirjoittaa tätä blogia teitä, jotka tänne tiensä löytävät, mutta myös itseäni varten. Mulle on joskus sanottu, että olen verbaalisesti lahjakas (en tiedä allekirjoitanko tätä). Ne asiat, joista on vaikea muodostaa puhumalla järkeviä kokonaisuuksia, olen kuitenkin aina ilmaissut parhaiten kirjoittamalla. Nautin myös blogin kirjoittamisesta sen takia, että se on niin monipuolista. Kirjoittamisen lisäksi on kuvaamista, editointia, ulkoasun muokkailua ja kaikkea muuta, mitä ei uskoisi menevän siihen panokseen laadukkaiden postausten eteen. Viime aikoina olen myös tykännyt olla kameran edessä ja leikkiä mallia. Enää se ei tunnu niin vaivaannuttavalta kuin muutama vuosi sitten, vaan jopa pidän siitä.


Haluan tulevaisuudessa kirjoittaa blogia sekä suomeksi että englanniksi, mutta aloitan nyt tutulla ja turvallisella suomella, koska uskon että suurin osa ensimmäisen postauksen lukijoista on suomenkielisiä. Tää blogi tulee toivon mukaan sisältämään kaikkea maan ja taivaan väliltä – erona aikaisempiin blogeihini se, että haluan tuoda enemmän ja rohkeammin mielipiteitäni (niitä epäsuosittujakin) esille. Viimeksi kun kirjoitin aktiivisesti blogia, olin ainakin neljä vuotta nuorempi, ja nyt maailmankuvani on paljon entistä avarampi enkä ole enää niin kärkäs mielipiteissäni. Haluan tuottaa mielenkiintoista ja monipuolista sisältöä, joten kaikki parannusehdotukset otetaan avosylin vastaan.


Luvassa on siis paljon tekstiä ja asiaa, mutta myös asupostauksia, juttua kaikesta mitä teen täällä kotikaupungissani ja sen ulkopuolella, ehkä jopa helppoja ruokaohjeita. Nautin ruuanlaitosta, mutta nykyään sitä ei enää tule tehtyä niin usein kuin ennen. Haluaisin myös tehdä videoita, mutta kunnon kuvausvälineet uupuu. Kun siihen saadaan muutos, videoita on varmasti tulossa. Monet ovat kuitenkin sanoneet, että jos ensimmäiset vlogit kuvaa vaikkapa kännykän kameralla, se on ihan okei? Haluan myös toteuttaa kaikki teidän toiveenne, eli jos on mielessä jotakin mitä haluaisitte mun duunaavan joko tänne blogin tai YouTuben puolelle, kertokaa ihmeessä!

Tulevista postauksista voin paljastaa sen verran, että mulla on valmiina jo kaksi mielipidepostausta, toinen kertoo isosta muotimerkistä ja plagioinnista ja toinen ystävyydestä (kummatkin postaukset on kirjoitettu hieman pilke silmäkulmassa). Mietin vielä mikä olisi sopiva postaustahti, mutta sanotaan että pyrin postaamaan vähintään kolme kertaa viikossa.


Pakkohan se on heittää tähän loppuun vielä niin sanottu shameless self promo, eli mut löytää kaikista someista nimellä @sadematilde. Snapchat on mulla julkinen, eli mun ei edes tarvitse lisätä teitä siellä, näätte muutenkin mun mystoryt ja pääsette tulemaan jutulle jos huvittaa! Peace out. 

P.S. Myös blogin ulkoasu sekä kuvien koko/laatu on vielä hakusessa. Mitä mieltä ootte, pitäisikö kuvien olla suurempia, vai onko nykyinen kuvakoko (750px) hyvä ja mitä parannuksia ulkoasuun? En myöskään saanut Flickriä toimimaan kunnolla, joten kuvien laatu kärsi jonkin verran. Se kuitenkin varmasti korjaantuu ensi postaukseen :)

7 kommenttia:

  1. olis kiva jos tekisit youtubeen videoita:) oot tosi nätti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Onko mielessä mitään tiettyä videota, minkä haluaisit nähdä? :) ite oon miettinyt haastevideoita, ehkä meikkivideota tai mydayta ja tietenkin Q&A -videokin olis kiva tehdä niin lukijat pääsisi tutustumaan muhun paremmin :)

      Poista
  2. Good goin' Säde! Mul olis vähälle käytölle jäänyt Canonin EOS 600D, joka tosiaan HD-videokuvaukseen soveltuva ja kuvanvakaaja löytyy tästä versiosta myös http://www.jarjestelmakamera.fi/canon/eos-600d xx Emilia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista

    2. Kiitos! :) toi kyllä vaikuttaa tosi hyvältä! Ite oon samasta sarjasta vuosia käyttänyt 450D -runkoa, se on kestäny tosi hyvin käyttöä, oon vaan objektiiveja ostanut. Rakastan sitä runkoa koska ei tunnu lelulta niin kuin 1100D:t ja sen tapaiset. Ainoo miinus vaan se, että vanhan mallin takia ei videokuvausmahdollisuutta 450D:ssä. Nyt mulla ei oo kyllä varaa ostella kauhean kalliita kameroita, keväämmällä löytyis enemmän sitää rahaakin sitten, hmm... (oli pakko lähettää tämä kommentti uudestaan, kun ekaan versioon livahti pari virhettä).

      Poista
  3. XXDDDDDD OOT LÄPPÄ

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nyt en tiedä mitä tähän pitäisi vastata, hahaha! :D

      Poista

Kiitos kun kommentoit ♡